PERHATIAN!!!

Untuk Pelajar , Contoh Kerja kursus geografi yang disediakan di blog ini adalah khusus untuk pelajar SMK Taman Daya 2, Johor Bahru , Johor SAHAJA...

Untuk pembaca blog lain, sila ikut arahan guru sekolah anda masing-masing. Jika anda mahu mengambil entry ini sebagai contoh, sila tukar dan ikut keadaan pengangkutan anda di kawasan anda...

JANGAN TIRU 100% CONTOH KERJA KURSUS GEOGRAFI DALAM BLOG INI.... Saya hanya membantu bukan menyuruh anda meniru... Harap Faham..

Wednesday 3 April 2013

Contoh penulisan pendahuluan kerja kursus geografi 2013


PENDAHULUAN

Bagi memenuhi keperluan Penilaian Menegah Rendah 2011, pelajar-pelajar Tingkatan 3 diwajibkan melaksanakan Kerja Kursus geografi di sekolah. Saya dan rakan-rakan saya telah memilih tajuk “ Pengangkutan Awan Di Taman Daya, Johor Bahru, Johor”.

Kami memilih  kawasan Taman Daya  kerana  lokasi ini merupakan tempat tinggal saya. Di taman ini terdapat banyak kawasan petempatan  yang yang begitu padat dan kawasan perniagaan yang pesat membangun. Selain itu juga terdapat jalan raya utama iaitu Jalan Daya yang sentiasa sibuk yang menjadi laluan utama untuk taman-taman yang berhampiran  untuk keluar ke Bandar raya Johor Bahru. Jalan Daya ini juga merupakan jalan besar  yang menjadi penghubung Taman Setia Indah, Taman  Sri Austin, Taman Dato Onn, Taman Delima, Taman Adda Height dan taman-taman yang lain.

Untuk melengkapkan lagi kajian ini, kami telah menjalankannya selepas waktu persekolahan.Masa yang diperuntukkan untuk menjalankan kerja khusus ini ialah dari bulan Mac  hingga bulan Jun.Setiap pelajar perlu menulis laporan ini secara individu berdasarkan maklumat yang dikumpulkan secara berkumpulan.

6 comments:

Pro Football Player Skill Ever said...

thx for this example,, whenever,lps pndahuluan ape yew,, boleh x tolong tuliskan ikut urutan,, hehe sorry...

Anonymous said...

thanks, pendahuluan nie sangat bagus.

Unknown said...

Very helpful 4 me...tq

Unknown said...

Di perenggan 2 baris keepat dan baris kalima ada kesalahan iaitu ada perkataan 'yang' berulang dua kali

Unknown said...

Dan thanx . Ini memudahkan kerja saya

Unknown said...

Tanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...