PERHATIAN!!!

Untuk Pelajar , Contoh Kerja kursus geografi yang disediakan di blog ini adalah khusus untuk pelajar SMK Taman Daya 2, Johor Bahru , Johor SAHAJA...

Untuk pembaca blog lain, sila ikut arahan guru sekolah anda masing-masing. Jika anda mahu mengambil entry ini sebagai contoh, sila tukar dan ikut keadaan pengangkutan anda di kawasan anda...

JANGAN TIRU 100% CONTOH KERJA KURSUS GEOGRAFI DALAM BLOG INI.... Saya hanya membantu bukan menyuruh anda meniru... Harap Faham..

Monday 15 April 2013

Kepentingan Kegiatan Penternakan di Kangkar Tebrau, JB


Kepentingan kegiatan penternakan Kambing di Kangkar Tebrau, Johor Bahru, Johor.

1. Sumber pendapatan

Berdasarkan pemerhatian saya, penternakan kambing ini memang memberi sumber pendapatan kepada pengusaha dan penduduk sekitarnya. Ini kerana  pekerja-pekerja di pusat penternakan ini adalah terdiri daripada  penduduk atau jiran yang berdekatan.

2.  Peluang pekerjaan

Berdasarkan temu bual yang saya jalankan didapati penternakan kambing yang dijalankan ini telah memberi banyak peluang pekerjaan . Pekerjaan yang boleh dilakukan di sini ialah pekerja sepenuh masa iaitu memberi makan seharian, memerah susu kambing, menyembelih kambing, memproses daging kambing dan lain-lain lagi.

3. Sumber  bahan mentah

Berdasarkan pemerhatian saya, saya dapati , syarikat ini telah membekalkan sumber bahan mentah kepada pasar-pasar  di Johor Bahru, Pihak syarikat juga telah membekalkan susu kambing asli yang terjamin keasliannya  di pasaran  Bandar ini juga. Selain-itu juga, syarikat ini juga mengambil tempahan untuk majlis akiqah dan majlis-majlis yang lain.


No 4, sila hurai sendiri beserta nilai yea...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...