PERHATIAN!!!

Untuk Pelajar , Contoh Kerja kursus geografi yang disediakan di blog ini adalah khusus untuk pelajar SMK Taman Daya 2, Johor Bahru , Johor SAHAJA...

Untuk pembaca blog lain, sila ikut arahan guru sekolah anda masing-masing. Jika anda mahu mengambil entry ini sebagai contoh, sila tukar dan ikut keadaan pengangkutan anda di kawasan anda...

JANGAN TIRU 100% CONTOH KERJA KURSUS GEOGRAFI DALAM BLOG INI.... Saya hanya membantu bukan menyuruh anda meniru... Harap Faham..

Wednesday 3 April 2013

Kepentingan Perkembangan Pengangkutan Awam


KEPENTINGAN PERKEMBANGAN PENGANGKUTAN AWAM DI TAMAN DAYA, JOHOR BAHRU, JOHOR

Diantara kepentingan-kepentingan perkembangan pengangkutan awam di Taman Daya, Johor, bahru, Johor ialah:-

1.  Mengangkut Penumpang

Berdasarkan pemerhatian, kami dapati  kepentingan perkhidmatan bas awam, teksi dan bas sekolah/van sekolah adalah mengangkut penumpang. Ini kerana kebanyakan pengguna perkhidmatan ini adalah pengguna yang  tidak mempunyai kenderaan sendiri . Kami dapati juga penumpang-penumpang yang kerap meggunakan pengangkutan awam ini  adalah penduduk yang tinggal di rumah-rumah pangsa atau flet di jalan _________, jalan ________________ dan Jalan _________.

2.  Menjimatkan masa

Menurut En/Pn ____________________,  jika ingin cepat sampai ke Bandar raya Johor Bahru dengan menggunakan teksi hanya mengambil masa hanya ____________ minit sahaja.  Walaupun perlu membayar kos yang tinggi namun masa dapat dijimatkan. Ini menyebabkan ramai penduduk di taman ini masih menggunakan perkhidmatan teksi untuk menyelesaikan urusan mereka.

3. Menjimatkan kos.

Menurut en/pn/cik ____________________ pula, beliau suka menaiki bas. Ini kerana  tambang menaiki bas lebih murah daripada tambang menaiki teksi.  Untuk ke  Bnadar raya Johor Bahru mereka hanya perlu membayar  ___________ sahaja.  Menurut __________________, tambang bas dari sekolah ke rumah  masing-masing pun murah, hanya __________ sahaja. Sebab itulah mereka suka menaiki bas awam berbanding bas sekolah. 

Sesungguhnya,  penduduk Taman Daya bersyukur dengan  adanya perkhidmatan  bas, teksi dan bas sekolah ini yang memudahkan urusan seharian mereka.

Penting!!!!!
Anda perlu menghuraikan  satu lagi kepentingan  untuk mendapatkan markah penuh ..

Anda boleh pilih  kepentingan di bawah:-
1. Mengurangkan kesesakan jalan raya
2. Ketersampaian
3. Meningkatkan mobility penduduk

Selamat  untuk anda….

1 comment:

Unknown said...

8.1 -8.5berapa yang hendak tulis Salam bentuk Karangan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...