PERHATIAN!!!

Untuk Pelajar , Contoh Kerja kursus geografi yang disediakan di blog ini adalah khusus untuk pelajar SMK Taman Daya 2, Johor Bahru , Johor SAHAJA...

Untuk pembaca blog lain, sila ikut arahan guru sekolah anda masing-masing. Jika anda mahu mengambil entry ini sebagai contoh, sila tukar dan ikut keadaan pengangkutan anda di kawasan anda...

JANGAN TIRU 100% CONTOH KERJA KURSUS GEOGRAFI DALAM BLOG INI.... Saya hanya membantu bukan menyuruh anda meniru... Harap Faham..

Tuesday 16 April 2013

Masalah perkembangan pengangkutan awam di Taman Daya


Masalah Pengangkuatan Awam  di Taman Daya, Johor Bahru, Johor

1. Pencemaran udara.

Melalui pemerhatian , saya dapati  pengangkutan awam ini telah meningkatkan pencemaran udara. Ini kerana kebanyakan bas awam ini menggunakan minyak diesel yang murah berbanding dengan minyak yang lain. Ini menyebabkan  bas awam ini akan mengeluarkan asap yang banyak dan mencemarkan kesihatan penduduk setempat.


2. Pencemaran bunyi

Melalui pemerhatian yang saya jalankan juga,  perkhidmatan bas  awam  yang ada di Taman daya ini mengeluarkan  bunyi yang sangat kuat. Kadangkala bas awam ini membunyikan hon dan menyebabkan pencemaran bunyi berlaku.

3. Tambang mahal

Melalui temubual dengan ________________, beliau menyatakan bahawa tambang teksi semakin mahal di Taman daya. Ini berkemungkinan  kerana kedudukan taman ini berada di  daerah Johor Bahru yang mempunyai kos sara hidup yang tinggi. Dengan menaiki teksi dari jalan enau ke jalan sagu yang jauhnya kira 2.5km sahaja sudah di caj sebanyak RM5.00.

Saya boleh bantu 3 isi sahaja..yang lain sila bincang dengan guru kelas anda..saya harap anda tidak menulis semula sekali ( bulat-bulat )..ubahlah ayatnya sedikit-sedikit..

4 comments:

Anonymous said...

saya dah tertiru bulat2

Anonymous said...

Thank you teacher! Tak kan tiru bulat bulat.

Anonymous said...

terbaikkk ... sgt2 berterima kasih .. time tgh kabut nk anta ni la boleh pulak terjumpa isi2 yang sesuai ...

Nur Zakiratul Husna said...

Terima kasih sangat2 sbb share. Alhamdullilah, banyak sangat membantu. Thanks😃

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...